Scroll to top

Stiri Recente

Ai auzit de oferta ATVRom de Black Friday? E de NERARAT de...

Kelekkamessut, cel mai mare eveniment dedicat iubitorilor de snowmobile din Europa,...

Campionatul WorldSSP300 2018


Campionatul WorldSSP300 are loc in acest weekend pe circuitul din Aragon, Spania.

Se fac ultimele pregatiri si se pun la punct ultimele detalii inainte de debutul modelului de motocicleta Ninja 400 in cadrul campionatului de la Alcañiz.

Circuitul dedicat raliurilor motorsport Motorland Aragón, cunoscut si ca El Ciudad del Motor de Aragón, se intinde pe o lungime de 5.345m. A fost proiectat dupa planurile arhitectului german Hermann Tilke in colaborare cu firma de arhitectura britanica Foster + Partners si cu ajutorul pilotului de Formula 1, Pedro de la Rosa.

 

 

Pista a fost destinata sa incorporeze trei zone principale – un parc tehnic, o zona sportiva si una de agrement si cultura. In 2008 autoritatile au anuntat ca acest circuit va gazdui o runda din seriile mondiale Renault, primul campionat international desfasurat in locatie.

In 2010, Motorland Aragón a fost ales sa substituie runda desfasurata in mod normal la Balatonring conform calendarului MotoGP. Deja se avea in vedere folosirea circuitului de la Alcañiz in locul raliului din Ungaria care a fost amanat din cauza unor lucrari in constructie. Astfel, Grand Prix Aragon a devenit a patra cursa spaniola din calendar. In 2011, Dorna Sports a semnat un contract pentru a transforma circuitul intr-o gazda permanenta pentru deschiderea sezonului pana in 2016. In 2010, circuitul a gazduit o runda din Campionatul Mondial Superbike din 2011, conform unui acord incheiat pe trei ani.

La rundele de raliuri cu motociclete viteza din 13-15 aprilie din cadrul WorldSSP300, va concura si Maria Herrera. Ea a fost prima femeie care a castigat o cursa din seriile FIM CEV Repsol, castigand cursa Moto3 la Motorland Aragón pentru echipa Junior Team Estrella Galicia 0,0 in 2013.

 

 

Maria Herrera a adaugat inca o victorie mai tarziu in sezon pe Circuitul Navarra si a condus in runda finala de la Jerez. A incheiat pe locul patru in ierarhie, cu 13 puncte mai putin decat campionul Fabio Quartararo. Lui Herrera i s-a alaturat si Quartararo la Junior Team Estrella Galicia 0,0 pentru sezonul  2014. Cu toate ca a inregistrat o victorie in runda de deschidere de la Jerez, ea a urcat pe podium doar de doua ori, terminand pe pozitia a opta in campionat in acel an.

In runda Pirelli Aragon din deschiderea Campionatului Mondial FIM Supersport 300 2018, vor participa 40 de rideri. La fel ca sezonul trecut, si de aceasta data vor concura noi piloti, echipe si modele noi de motociclete.

Senzatia Spaniei, madrilenul Daniel Valle revine alaturi de rookie Maria Herrera in echipa BCD Yamaha MS Racing. Acest duo detine deja o bogata experienta in lumea raliurilor. La bordul modelului foarte competitional de motocicleta YZF-R3, cei doi vor sa isi valorifice potentialul intr-o cursa dura, iar Herrera si-a propus sa devina a doua femeie care sa cucereasca o victorie intr-un campionat mondial. Aceasta este de altfel si misiunea cu care i-a insarcinat Yamaha MS Racing, de a revalida titlul obtinut de Marc García pentru mondialul Superbike 2018 la categoria SuperSport 300.

 

 

Duo-ul olandez format din Robert Schotman si Scott Deroue concureaza pe noul model Kawasaki Ninja 400 pentru echipa Motoport Kawasaki. Deroue a fost primul castigator in clasa in sezonul trecut, insa a avut probleme in a termina campania, asa ca acum se orienteaza sa aduca rezultate mai solide, in timp ce Schotman continua sa invete si sa isi dezvolte stilul de pilotare.

Eroul indonezian, Galang Hendra Pratama spera sa repete victoria fulminanta de anul trecut de la Jerez si va concura pentru Biblion Yamaha Motoxracing in cursul acestui an. Avand in spate experienta acumulata in doua sezoane la clasa Asian Production 250cc, el promite ca va fi extrem de competitiv la bordul motocicletei YZF-R3.

Un alt rider care schimba culorile este si Ana Carrasco, care s-a mutat la echipa DS Junior Team, insa ramane fidela producatorului Kawasaki. Ea si motocicleta Kawasaki Ninja 300 au facut istorie in 2017 cand a devenit prima femeie care a castigat vreodata un campionat mondial de raliuri cu motociclete. Indreptandu-se inspre al doilea sezon complet, va aborda cu incredere noile provocari.

 

 

Sud-africanul in varsta de 16 ani Dino Iozzo, are experienta campionatelor nationale si alaturi de partenera sa CBR500R este nerabdator sa debuteze in clasa la WorldSSP300.

KTM vin cu forte noi in acest sezon, pe tabela de concurs fiind inscrise patru modele de motociclete RC 390 R, toate sperand la o pozitie in fruntea clasamentului. Glenn van Straalen a obtinut pozitia pe podium sezonul trecut.

Actiunea pe circuit incepe vineri, 13 aprilie, iar sambata se intensifica lupta pentru pole position - Superpole, duminica fiind rezervata raliului decisiv.

 

Tag-uri

competitie, motociclete, worldssp 300,